rakastu muhun TAI MA TEKE SUSTA KEBABA

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Parsojen mursujen oma foorumi -- liity parsailemaan mursuihin!


+2
Nata
April
6 posters

    Kirjat (Harry Potter)

    April
    April
    Moderator
    Moderator


    Viestien lukumäärä : 61
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Keksilaatikko

    Kirjat (Harry Potter) Empty Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  April To Heinä 30, 2009 5:04 am

    Näytti menevän niin offiksi, että...
    Eli kirjoista, lähinnä tuosta HP:stä, keskustelua.
    Saa toki keskustella muistakin (:

    Itse kirjoitan Hp-ficcejä, löytää Finfanfun.fistä nimellä raitakarkki.
    Nata
    Nata
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 89
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Nata To Heinä 30, 2009 5:05 am

    vikasta kirjasta aloin vasta hiljattain tykkäämään, paitsi ne rita luodiko -kohdat ja turhat lehtileikkeet on vitun ärsyttäviä, tekis aina mieli skipata! sirre on ihanin. tykkään noista parituksista - hoopeissa olis voinu olla enemmän lupin/tonks -romantiikkaa. nehän vaan yhtäkkiä kuoli!
    Brieff
    Brieff
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 155
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29
    Paikkakunta : Jämsä

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Brieff To Heinä 30, 2009 5:06 am

    No mä tykkään HP:stä ja Twilightista ja luen kummankin ficcejä Aamen.

    Niin ja suomensin joskus mutta nyt se on jokseenkin jäänyt...

    Kukaan ei tiennykkään -.-
    iitu
    iitu
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 77
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Kemi

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  iitu To Heinä 30, 2009 5:14 am

    Mä luen noita Pottereita aika harvakseen, kaikki kirjat olen kyllä lukenut. Nyt tekisi mieli lukea uudestaan Puoliverinen Prinssi, kun siitä tuli tuo leffakin, että voisi verrata. Sen lukemisesta on nimittäin sen verran vierähtänyt aikaa... Ja niin.
    Nyt on kesken kirja nimeltä - Miehet ovat marsista, naiset venuksesta. Aika hyvin kuvaillaan miesten ja naisten eroavaisuuksia 8D.
    Nata
    Nata
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 89
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Nata To Heinä 30, 2009 5:15 am

    Mä en jotenkin tykkää kutosesta yhtään. Se on aika tylsä kirja 8< Ahdistava. Liian synkkä.
    Brieff
    Brieff
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 155
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29
    Paikkakunta : Jämsä

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Brieff To Heinä 30, 2009 5:16 am

    Kutosleffa oli paras ;D kuhniiiis <33

    Mut en mä niitä kirjoja taia jaksaa enää koskaan lukea. Jotain twilighttia just mieluummin, kun sei oo niin kulunu.
    Nata
    Nata
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 89
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Nata To Heinä 30, 2009 5:17 am

    Brieff kirjoitti:Kutosleffa oli paras ;D kuhniiiis <33

    Mut en mä niitä kirjoja taia jaksaa enää koskaan lukea. Jotain twilighttia just mieluummin, kun sei oo niin kulunu.

    Mä en jaksa lukea twilightia, se vasta kuluneelta tuntuukin .... Kutosleffa oli paras joo. Tai no olihan noi ykköset ja kakkosetkin hyviä 8D Mutta silti.
    iitu
    iitu
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 77
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Kemi

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  iitu To Heinä 30, 2009 5:24 am

    Ykkönen, kakkonen ja kolmonen oli parhaita. Loput on liian tiivistettyjä ja synkkiä.
    Brieff
    Brieff
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 155
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29
    Paikkakunta : Jämsä

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Brieff To Heinä 30, 2009 5:25 am

    ykkösissä ja kakkosissa ei ollu oikein mitään semmosta varsinaista ihkutusta. Mä tykkään just kaikesta semmosesta ihkutuksesta XD Ykkönen ja kakkonen oli suloista ja aika kirjanmukaista ja noin.. sillä lailla ne oli siis tosi hyviä, mutta kutosessa on paremmat replat jne.
    Nata
    Nata
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 89
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Nata To Heinä 30, 2009 5:25 am

    iitu kirjoitti:Ykkönen, kakkonen ja kolmonen oli parhaita. Loput on liian tiivistettyjä ja synkkiä.

    Niinpä. Nelosessa alko menee pieleen ja vitonen oli sitten jo kunnolla sössitty. Eihän tarvehuoneeseen pitäis edes päästä ........
    Brieff
    Brieff
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 155
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29
    Paikkakunta : Jämsä

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Brieff To Heinä 30, 2009 5:28 am

    Odotan kauhulla seiskaleffoja ;D Tai no. Onhan siinä kaikki ron&hermionejutut ja bill ja charlie (SIETÄISI AINAKIN OLLA), mutta siinä on mahdollisuudet niin totaaliseen sössimiseen että hrr. Ja se nineteen years later-juttu.. voi lawl. miten ihmeessä ne siinä onnistuu ;D
    iitu
    iitu
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 77
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Kemi

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  iitu To Heinä 30, 2009 5:30 am

    niimpä 8D
    se nineteen years old oli kirjassakin aika kakka. albus severus... asd XD
    Nata
    Nata
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 89
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Nata To Heinä 30, 2009 5:33 am

    On huhuttu että ne ei hanki ollenkaan siihen 19 years later -juttuun uusia näyttelijöitä, vaan pitää Radcliffen -surkimuksen jokaeiosaanäytelläsittenpaskanvertaa, Grintin ja Watsonin ..... ääär ei saa >8( Mä kyllä niin tapan ne jos ne sössää sen!
    Brieff
    Brieff
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 155
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29
    Paikkakunta : Jämsä

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Brieff To Heinä 30, 2009 5:37 am

    Tekis jooko kaks versioo.................
    Vähän kakkaa jos ne ei oo siihenkään mennessä oppinu näyttelemään. ...
    Tai sit tyyliin Hermy ja lonnukka loistaa ja harry on ihan paska. Mut musta sillä meni jo paremmin kutosessa ;D
    Nata
    Nata
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 89
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Nata To Heinä 30, 2009 5:40 am

    1-2 leffoissa sitä ei ees melkeen huomannu, kolmosessa se tökki vähän ja nelosessa se meni jo ihan päin honkia. Mä en tajua, miten joku niin huono voi näytellä niin suositussa leffassa PÄÄosaa ..
    April
    April
    Moderator
    Moderator


    Viestien lukumäärä : 61
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Keksilaatikko

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  April To Heinä 30, 2009 4:07 pm

    Mä ihan luulin että tää oli kirjakeskustelu :'D
    No menköön nyt. Kun HP-aiheessa se juttu eksyy väkisinkin leffoihin.
    avatar
    juni
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 82
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Kemi

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  juni To Heinä 30, 2009 5:53 pm

    jos tää ois kirjatopa, niistä leffoista voi puputtaa elokuvaosiossa :)

    Mä oon lukenu kaikki potterit paitsi ykkösen. Parhaat on vitonen, kutonen ja seiska. Ne on just sopivan synkkiä ja niissä tapahtuu kivasti kaikkea ja ne on kivoja tunnetiiliskiviä<3

    Onko muuten antaa kirjavinkkejä, etsisin söpöä kirjaa jonka avulla pystyy irrottautua arjesta ja se vois olla iloinen tai sitten vähän angst kunhan ei liian koska se ei saa olla liian masentava ja plönks? >: (oon surkea valitsemaan kirjoja kun katon kannen perusteella pidänkö niistä...)
    Brieff
    Brieff
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 155
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29
    Paikkakunta : Jämsä

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Brieff To Heinä 30, 2009 10:36 pm

    Mäkään en osaa valita kirjoja. + luen enkuks niin.. Ei oikein sillein osaa kysellä ees keltään. Katon mitä on bestsellereissä tai sit turvaudun vaan suosiolla ficceihin.

    Kirjat on jotenkin niin typeriä. Kivoja jos ne on kivoja, mutta en mä oikein.. Jos pitäis valita ihan mitä vaan mitä tekee tylsänä sadepäivänä niin kirja on joku vihonviimeinen valinta ;D
    avatar
    juni
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 82
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Kemi

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  juni To Heinä 30, 2009 11:33 pm

    mä mielummin luen kirjaa sateella kun ulkoilutan rampaa mummelia jota joutuu kantamaan ympäri kaupunkia ja ostelisin sille uusia ryppyvoiteita ;OO
    Mut joo tylsät kirjat on ihan tyhmiä. Leffoja on helpompi alkaa kattoa :D
    April
    April
    Moderator
    Moderator


    Viestien lukumäärä : 61
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Keksilaatikko

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  April Pe Heinä 31, 2009 1:03 am

    pörr<3
    Kirjat on ihania. Luen niitä vaiks olis aurinkoinen päivä tai sit sateinen päivä Very Happy
    Harry Potterit on ehdottomasti parhaita. Mitään Houkutushaukotusta en oo ees vaivautunu avaamaan, koska sellaset ihhiihih-kielletty-rakkaustarina-<3 jutut ei oikeen iske. Mut kai sitä joskus vois.
    Tai ei.
    Siperia
    Siperia
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 7
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Hankasalmi

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Siperia Pe Heinä 31, 2009 1:24 am

    Brieff kirjoitti:
    Kirjat on jotenkin niin typeriä. Kivoja jos ne on kivoja, mutta en mä oikein.. Jos pitäis valita ihan mitä vaan mitä tekee tylsänä sadepäivänä niin kirja on joku vihonviimeinen valinta ;D
    :-----------( Alkoi suunnilleen itkettää nyt toi. Ketun ilkimys.

    Kirjat on parhautta. Paperi, kirjaimet. Ne kirjaimet siinä paperilla on jo jotain niin kaunista. Ja se miten kirjoihin voi paeta. Se miten kirjat koukuttaa niin että luet ja luet ja olet nirvanassa. Se miten silmät lentää ja ajatukset juoksee sen kirjan mukana ja yhdistelee asioita ja juttui ja kaikki ohh.

    Pienenä olin ehkä maailman pahin kirjanörtti, luin kirjastoauton lasten- ja nuortenkirjaosastot läpi ja varmaan kahteenkin kertaan. (hankasalmen vuoden kirjastonkäyttäjä 2005 hehkutus hehkutus)

    Nyttemmin luen ihan liian vähän. Mutta huomattavasti enemmän kuin monet valitettavasti, kai. Tolkien on rakkaus. Fantasia muutenki todellisuuspakoiselle maistuu parhaiten, mutta en syrji mitään.
    Historialliset romaanit. Sit kaikki.. öö, jännät. Mila Teräksen Pimeän taivaan kilta on mahtavuutta, Seita Parkkola & Niina Repo -yhdistelmä. Nuortenkirjoja. Conn Iggulden. Milan Kundera.

    Potterit. Pidän, väkisin, ne on jotenkin sellaisia rentoja ja hahmojen puolesta myötäelettäviä ja kivoja, kyllä, vaikkei Rowling "ole jumalani" mitä se kuuleman mukaan monille on. Tykkään tavallaan kaikista, vaikka on äärimmäisen typerää, kuinka kirjojen tyyli puolivälissä vaihtuu. Ei ne toimi sarjana eikä kuitenkaan yksittäisinäkään osina. Mutta.

    Houkutuksesta. En pidä. En ole ikinä ollut silleensä muovinukketäydellisyys-hahmojen perään, Meyerin tyyli on mun makuun jokseenkin aloittelijamaista ja... niin.
    Kyllä mä ymmärrän senkin, mikä siinä viehättää, kyllä mäkin komeista miehistä tykkään jne.
    Brieff
    Brieff
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 155
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29
    Paikkakunta : Jämsä

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Brieff Pe Heinä 31, 2009 4:03 am

    Houkutuksesta. En pidä. En ole ikinä ollut silleensä muovinukketäydellisyys-hahmojen perään, Meyerin tyyli on mun makuun jokseenkin aloittelijamaista ja... niin.
    Kyllä mä ymmärrän senkin, mikä siinä viehättää, kyllä mäkin komeista miehistä tykkään jne.
    Hjaa. Itse tykkään siitä, miten siinä oppii englantia uudella tavalla. Potterit oli pitkään ainoita enkuksi lukemiani kirjoja, kun tuollainen sitten pongahti esille, niin pakkohan ne oli lukea. Täydellisyys.. Miten sen nyt sitten ottaa. On siinä paljon muutakin, kun jotkut Cullenit. Ja vaikka ulkonäköä olisi, niin silti niissä on muutakin. Olin aika kauan vampyyritarinoita vastaan ihan periaatteesta, ja siksi en lukenut siinä ihan ensimmäisessä aallossa. wää. Enkä minä sitten olen sisimässäni vähintäänkin Isabellan kaksoisisko tai jotain. Tai sitten minä-kertoja yksinkertaisesti vain uppoaa. Taisi olla ensimmäinen sellainen kirja, jonka olen lukenut, se houkutus.

    Joo. En minä väitä niiden olevan maailman parhaita kirjoja. Ja sama menee Pottereihin. Aika tosi paljon niissä on aukkoja ja virheitä ja epämääräisyyksiä, mutta ehkä juuri se saa minut innostumaan. Hahmot voivat vaikuttaa täydellisiltä, mutta kirja on juuri sen takia epätäydellinen, ja siksi se iskee. En tykkää säännöllisyyksistä. Siksi pidän Pottereiden vaihtelevuudesta. Ja kaikki nuo houkutuskirjat ovat ihan erilaisia. Rakenteeltaan, tapahtumiltaan.. Pottereissa ärsytti sen jonkinlainen säännöllisyys ja asioiden mustavalkoinen asettelutapa. Viimeinen kirja oli muista erilainen, ja siksi minä pidin siitä ihan hurjasti. Sarjojen ensimmäinen kirja on se pohja, minkä päälle kasataan muu roina huterasti. Mitä keikkuvampi kasa, sitä kiinnostavampi kirja minun silmissäni on.
    iitu
    iitu
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 77
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Kemi

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  iitu La Elo 01, 2009 4:27 am

    Aion lukea tässä elo-lokakuun aikana kahlata kaikki Potterit läpi, jos vaan saan ruinattua ne lainaan jostain (JUNIII!!!!!!). Kirjastokortin onnistuin hukkaamaan pari kuukautta sitten...
    avatar
    juni
    Mateleva kolibri
    Mateleva kolibri


    Viestien lukumäärä : 82
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 28
    Paikkakunta : Kemi

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  juni Ke Elo 05, 2009 10:48 pm

    mun pitäis lainata kirjastosta pari kirjaa... En tosin muista niiden nimiä, joten se onki vähän vaikeampaa Very Happy
    Hihi, mä haluan kirjoittaa oman kirjan! Mutta mä en tiedä mitä mä kirjoittaisin ;OO
    Brieff
    Brieff
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 155
    Join date : 30.07.2009
    Ikä : 29
    Paikkakunta : Jämsä

    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Brieff To Elo 06, 2009 6:59 am

    Et tiiä mistä kirjottaa? Eiköhän kannata kuopata koko unelma ;D

    Musta ei vois ikinä tulla kirjailijaa. Se on jotenkin yks sellanen taiteen laji, missä pitää miellyttää kaikkia tai ei menesty. Ja muut ihmiset sörkkii sun tuotosta niin että suunnilleen päähenkilöiden nimet jää lopulliseen versioon.. + sulla pitää olla sairaan hyvän säkä ja suhteet ja kaikki että oisit tarpeeks suosittu että saisit myytyä tarpeeks että selviät hengissä.

    Sponsored content


    Kirjat (Harry Potter) Empty Vs: Kirjat (Harry Potter)

    Viesti  Sponsored content


      Kellonaika on nyt Ke Toukokuu 15, 2024 11:35 pm